יום חמישי, 30 באוקטובר 2014

הטיפים שיחממו לכם את החורף


החורף מתקרב ואצלי בבית חגיגה..
הילד קם בבוקר עם אף סתום,
הילדה מכוסה בטישו
והאף האדום מעטר את הפנים..
מוכר לכם?
הנה כמה טיפים קצרים שיקלו עליכם קצת את המעבר לעונה הקרה:
1.      אף סתום ומגורה? הכינו צנצנת קטנה עם קצת שמן קוקוס, כמה טיפות של שמן אתרי לבנדר ואקליפטוס.  (על כל כף שמן יש לשים 4 טיפות שמן אתרי). מרחו את המשחה בפתחי האף. האקליפטוס יפתח את האף הסתום והלבנדר ישקם את העור הפגוע.
2.      במיוחד עכשיו חשוב להימנע ככל האפשר ממוצרי חלב שמייצרים ליחה. עוד מזונות ידועים לשמצה המעודדים ייצור ליחה: בננה, מטוגנים, מתוקים.
3.      ג'ינג'ר הוא תרופת פלא בחורף. הוא מחמם, מכייח, ממריץ ומחזק את מערכת החיסון. פירסו 2 ס"מ של שורש ג'ינג'ר. הרתיחו כ 10 דק בליטר מים. ושתו עם קצת המתקה ולימון. ניתן לשתות קר או קר.
4.      מרקים הם הפינוק של החורף. מומלץ להכין מרקים עשירים בירקות, קטניות ודגנים. הם מאוד מחממים, עשירים בערכים תזונתיים, בעלי ערך קלורי נמוך ומשביעים.
5.      הערב שמגיע פתאום בשעה מוקדמת משדרת למערכת העיכול שלנו "להוריד הילוך". לכן איכלו את הארוחה הגדולה של היום עד שעות הצהריים והקפידו לאכול אוכל קל לעיכול ולא מאוד שומני בשעות הערב. כך תקלו על הגוף לעשות עבודת "שימור ותיקון נזקים" בלילה, במקום לתעל את כל האנרגיה שלו לטובת העיכול.
6.      הוסיפו למזון שלכם תבלינים מחממים כמו קינמון, כורכום, ורוזמרין. גם תיסוף של מזונות כמו שיבולת שועל ומשפחת הכתומים (בטטה, גזר, דלעת) ובישול ארוך וממושך יתרום "לחימום" המזון.
7.      הכינו את גופכם – כמו שאתם מכינים את הרכב והבית לקראת החורף, חשוב להכין גם את הגוף. טיפולי עיסוי ורפלקסולוגיה יעניקו לכם הרבה אנרגיה, יחזקו את מערכת החיסון וישפרו את זרימת הדם.

8.      מרגישים קצת עצובים? החורף מביא איתו הרבה פעמים תחושה של דיכדוך. טיפול בפרחי באך יכול לעשות פלאים לנפש ולשקם את המצב הרוח.

הכותבת מתמחה בייעוץ לתזונה נכונה ובישול בריא ומטפלת ברפואה משלימה. ניתן להתרשם גם באתר הבית ובדף הפייסבוק. להזמנת ייעוץ תזונה אישי 050-6544144

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה